Крупецька громада
Хмельницька область, Шепетівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ПОЛОЖЕННЯ про Службу у справах дітей Крупецької сільської ради

Дата: 04.02.2025 13:48
Кількість переглядів: 13

Додаток 1

до рішення ХІV сесії 

Крупецької сільської ради

від 07.09.2021 року №7

 

ПОЛОЖЕННЯ

про Службу у справах дітей Крупецької сільської ради

 

  1. Загальні положення

Служба у справах дітей Крупецької сільської ради  (далі  -  служба)  є  структурним
 підрозділом  Крупецької сільської ради,  який утворюється радою відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», підзвітний та підконтрольний   сільському голові, сільській раді, її виконавчому комітету  та Службі у правах дітей Хмельницької обласної державної адміністрації.

Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки  в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Служба   у   своїй   діяльності   керується   Конституцією України, законами України, указами Президента України, постановами   Верховної  Ради  України, прийнятими
 відповідно до Конституції, актами Кабінету  Міністрів  України,  наказами  Мінсоцполітики, наказами начальника   Служби   у   справах  дітей  Хмельницької обласної державної адміністрації, рішеннями сільської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови, а також цим Положенням.

 

2. Основними завданнями служби є:

- реалізація на  території Крупецької сільської ради державної  політики  з
 питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;

- розроблення і здійснення  самостійно або разом з іншими
 структурними підрозділами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,  підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

- координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності  у  вирішенні  питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання  дитячій  бездоглядності та безпритульності;

- забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї;

- здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах  для  дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;

-      ведення державної статистики щодо дітей;

- ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та  дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);

- надання органам виконавчої влади, органам місцевого
 самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності,  громадським організаціям, громадянам практичної та методичної  допомоги,  консультацій  з  питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

- улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування,  під  опіку, піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;

- підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та  безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;

- визначення пріоритетних напрямів поліпшення на відповідній території становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.

 

3. Служба відповідно до покладених на неї завдань:

1) організовує розроблення і здійснення на  території Крупецької сільської ради заходів,  спрямованих на поліпшення становища дітей,  їх фізичного,  інтелектуального  і  духовного  розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню
 дітьми правопорушень;

2) надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності,  громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у  вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень;

3) оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних  сімей  та  дитячих  будинків  сімейного  типу;

4) подає пропозиції до проектів регіональних програм, планів і прогнозів у  частині  соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;

5) забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень;

6) здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних  виховних  установах Державної кримінально-виконавчої служби,  дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім'ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях;

7) разом з відповідними структурними підрозділами місцевих органів  виконавчої  влади,  науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні  та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми
 правопорушень, вивчає і поширює міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;

8) надає організаційну і методичну допомогу притулкам для дітей,   центрам   соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-реабілітаційним центрам (дитячі  містечка),   здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю;

9) організовує і проводить разом з іншими структурними
 підрозділами, відділами сільської ради, уповноваженими підрозділами
 органів Національної поліції заходи щодо соціального захисту
 дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

10) розробляє і подає на  розгляд  сільської ради пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, а також
 утримання підпорядкованих їй закладів соціального захисту для дітей;

11) веде облік дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та  дітей,  позбавлених батьківського піклування, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);

12) надає  потенційним, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на  відвідування закладів з метою налагодження психологічного
 контакту з дитиною;

13) готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;

14) проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім'ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік,  крім першої перевірки,  яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування;

15) готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу;

опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;

16) готує та подає в установленому порядку статистичну звітність;

17) розглядає в установленому порядку звернення громадян;

18) розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;

19) проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації;

20) здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства;

21) розробляє та здійснює заходи щодо захисту прав і законних інтересів дитини, яка постраждала від домашнього насильства, та дитини, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі;

22) інформує дитину, яка постраждала від домашнього насильства, її батьків, інших законних представників, якщо вони не є  кривдниками дитини, а також  дитину,  яка  вчинила  домашнє насильство у будь-якій формі, її батьків, інших законних представників про права  дитини, заходи та послуги, якими вони можуть скористатися;

23)   забезпечує проведення з батьками, іншими законними представниками дитини   профілактичної роботи із запобігання домашньому насильству стосовно дітей і за участю дітей, у тому числі із залученням представників уповноважених підрозділів органів Національної поліції;

24)  порушує перед органами виконавчої влади та органами місцевого    самоврядування    питання про притягнення до відповідальності згідно із законом посадових осіб у разі невиконання або неналежного виконання ними обов’язків у разі виявлення фактів домашнього насильства, у роботі з дітьми, які постраждали від домашнього насильства, та  дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі.

 

4. Служба має право:

1) приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов'язкові для  виконання місцевими органами виконавчої влади,  органами  місцевого самоврядування,   підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, посадовими
 особами, громадянами;

2) отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;

3) отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів, відділів сільської ради, відповідних органів місцевого самоврядування,
 підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції,  а від місцевих  органів  державної  статистики - статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;

4) звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;

5) проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;

6) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм  власності  дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім'ю та навчальні заклади;

7) влаштовувати  дітей-сиріт  та  дітей,  позбавлених батьківського  піклування,  у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї, передавати під опіку, піклування;

8) вести справи з опіки, піклування над дітьми;

9) перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей   у   закладах   для   дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і  закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також  у  разі  необхідності - умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах,  в установах  та  організаціях  усіх  форм
 власності;

10) представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах,у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;

11) запрошувати для бесіди  батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з'ясування причин та умов, які призвели  до  порушення   прав   дітей,   бездоглядності   та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин;

12) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб  у  разі  невиконання  ними рішень, прийнятих спеціально уповноваженим центральним органом  виконавчої влади у справах сім'ї, дітей та молоді;

13) укладати  в  установленому  порядку угоди про співробітництво з науковими  установами, жіночими, молодіжними, дитячими  та іншими  об'єднаннями громадян і  благодійними організаціями;

14) скликати в установленному порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;

15) проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи піклувальників,  розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до її компетенції;

16) визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей;

17) розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські  програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

18) відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на  обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи;

19) вживати заходів для соціального захисту дітей.

5. Взаємодія служби з іншими органами та структурами

Служба в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими виконавчими органами сільської ради, її структурними підрозділами й апаратом ради, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями, об'єднаннями громадян і громадянами з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

6. Керівництво службою

Службу очолює начальник, який призначається на посаду і 
 звільняється з посади сільським головою в порядку, встановленим чинним законодавством України.

Начальник служби:

- здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих службі закладів;

- видає у  межах  своєї  компетенції  накази,   організовує   і
 контролює їх виконання;

- подає на затвердження сільському голові кошторис та штатний розпис служби
 в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;

- затверджує положення     про    структурні    підрозділи    і
 функціональні обов'язки працівників служби;

- розпоряджається коштами  у  межах   затвердженого   кошторису
 служби;

- подає на розгляд ради зміни до Положення про службу;

- затверджує посадові інструкції працівників служби та розподіляє обов’язки між ними;

  - планує роботу служби;

- вживає заходів щодо вдосконалення організації та підвищення ефективності роботи служби;

- звітує перед сільським головою про виконання покладених на службу завдань та затверджених планів роботи;

- представляє інтереси служби у взаємовідносинах з іншими виконавчими органами сільської ради, структурними підрозділами сільської ради, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями;

- організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб служби;

- подає сільському голові пропозиції щодо преміювання працівникам служби;

- проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень відділу;

- забезпечує дотримання працівниками служби внутрішнього службового і трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

- здійснює інші повноваження, визначені законом.

Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції служби,  в ній  може  утворюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), керівників
 інших структурних підрозділів, відділів сільської ради, органів Національної    поліції,   представників підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян та благодійних  організацій.
      Склад колегії затверджується  розпорядженням сільського голови за поданням начальника
 служби.

Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника служби.

Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради і комісії.

Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник служби.

7. Заключні положення

Накази начальника служби, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані сільською радою.

Служба утримується за рахунок коштів сільського бюджету.

Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників служби визначаються в межах відповідних бюджетних призначень у встановленому законодавством порядку.

Матеріально-технічне забезпечення служби здійснює сільська рада.

Кошторис та штатний розпис служби затверджуються у встановленому порядку    сільським головою в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників.

Ліквідація та реорганізація служби здійснюється за рішенням сесії сільської ради.

 

_______________________________________________________________________

 

 

Сільський голова                                                  Валерій МИХАЛЮК

 


« повернутися

Код для вставки на сайт