Крупецька громада
Хмельницька область, Шепетівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Пенсійний фонд інформує:

Дата: 09.08.2023 11:17
Кількість переглядів: 123

УДОСКОНАЛЕНО МЕХАНІЗМ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ

ПОСЛУГ ПОТЕРПІЛИМ ВНАСЛІДОК НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ

НА ВИРОБНИЦТВІ АБО ПРОФЕСІЙНОГО ЗАХВОРЮВАННЯ

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 14.07.2023 775 “Деякі питання реалізації прав потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання на отримання соціальних послуг“. Що передбачає новий документ і про які зміни йдеться?

Соціальні послуги за двома напрямками

Для врахування індивідуальних потреб людей, які постраждали внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, держава передбачила їм відшкодування витрат на соціальні послуги за двома основними напрямками:

  • догляд вдома; 
  • натуральна допомога.

Догляд вдома

Як і раніше, постраждалий на виробництві самостійно обрає спосіб отримання соціальної послуги догляду вдома: або шляхом укладання договору з особою (юридичною / фізичною), яка надає такі послуги, або  шляхом виплати щомісячної грошової компенсації за надання соціальної послуги догляду вдома членом сім’ї (іншою особою). 

При цьому розширено перелік видів соціальних послуг, за які надається компенсація у разі здійснення догляду вдома членом сім’ї (іншою особою). Відтепер, у разі визначення потреби,  потерпілому, окрім компенсації за надання постійного стороннього догляду, надається щомісячна компенсація за здійснення спеціального медичного догляду та побутового обслуговування.

Розміри щомісячної грошової компенсації:

– мінімальна заробітна плата, якщо визначено потребу в спеціальному медичному догляді (6700 грн);

– половина розміру мінімальної заробітної плати, якщо визначено потребу  постійному сторонньому догляді (3350 грн);

– чверть розміру мінімальної заробітної плати, якщо визначено потребу в побутовому обслуговуванні (1675 грн).  

Потреба в конкретному виді догляду визначається: 

  • висновком лікарсько-консультативної комісії (ЛКК),
  • та/або медичним висновком про здатність до самообслуговування та потребу в сторонній допомозі,
  • та/або випискою з акта огляду медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) (довідкою до такого акта огляду), 
  • та/або індивідуальною програмою реабілітації особи з інвалідністю (ІПР) (у разі її складення).

Важливо!

Якщо потерпілому визначено потребу у спеціальному медичному догляді, постійному сторонньому догляді та побутовому обслуговуванні, щомісячна компенсація по кожному з них може надаватися одночасно.

Натуральна допомога

Потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання може щомісячно компенсуватися вартість санітарно-гігієнічних засобів, продуктів харчування, одягу, взуття та інших предметів першої необхідності. 

Компенсація надається як частина розміру мінімальної заробітної плати, в залежності від виду натуральної допомоги, на підставі переліку заходів, що визначається соціальним менеджером після проведеного обстеження. 

При цьому компенсація може надаватися на всі визначені засоби одночасно.

Хто визначає потребу у наданні соціальних послуг

Оцінювання потреб потерпілих, інформацію про яких передано органами Пенсійного фонду України уповноваженим органами місцевої влади, проводиться соціальним менеджером/фахівцем із соціальної роботи/соціальним працівником, який складає акт оцінки потреб сім’ї/особи (за затвердженою формою), враховуючи відомості, зазначені у висновку ЛКК та/або медичному висновку про здатність до самообслуговування та потреби в сторонній допомозі, та/або виписці з акта огляду МСЕК (довідки до такого акта огляду), та/або в ІПР (у разі її складення) та заповнює перелік заходів для розрахунку розміру щомісячної грошової компенсації вартості заходів, необхідних для надання соціальної послуги натуральної допомоги потерпілому.

Важливо!

Соціальна послуга догляду вдома та соціальна послуга натуральної допомоги можуть надаватись одночасно.


ПОЯСНІТЬ, ЧИ СПРАВДІ ПРИДБАНИЙ ЗА РАХУНОК СПЛАТИ

ДОБРОВІЛЬНИХ ВНЕСКІВ СТРАХОВИЙ СТАЖ НЕ МОЖЕ СТАНОВИТИ

БІЛЬШЕ ПОЛОВИНИ ЗАГАЛЬНОГО СТРАХОВОГО СТАЖУ?

Законодавчо не встановлено жодних обмежень щодо тривалості періоду, протягом якого допустимо сплачувати добровільні внески у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування. 

Сплачувати внески можна протягом того часу, який людина визначить самостійно, але до моменту, коли їй буде призначено пенсію. 

Платежі можна здійснювати як упродовж кількох місяців, так і протягом кількох років.


МОЇЙ МАМІ У СЕРПНІ ВИПОВНЮЄТЬСЯ 60 РОКІВ, ВОНА МАЄ

29 РОКІВ 9 МІСЯЦІВ СТАЖУ, ЗАРАЗ НЕ ПРАЦЮЄ. НЕВЖЕ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ ЇЙ ПОТРІБНО ЧЕКАТИ ДОСЯГНЕННЯ 63-РІЧНОГО ВІКУ?

Вік виходу на пенсію за віком в Україні визначає тривалість страхового стажу, набутого особою – це 60 або 63, або 65 років. При цьому право на призначення пенсії за віком після досягнення 60 років у 2023 році виникає за наявності в людини 30 років страхового стажу (ст. 26  Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”). 

Якщо ж у 60-річному віці необхідного страхового стажу не набуто, то право на пенсію виникне при досягненні більш пізнього віку.

Проте за наведених обставин вийти на пенсію можна і до досягнення 63-річного віку, якщо ваша мама буде офіційно працевлаштована та набуде 3 місяці страхового стажу або якщо на ім’я вашої мами укласти договір про добровільну сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування  та сплачувати протягом трьох місяців добровільні внески у розмірі не менше мінімального страхового внеску (по 1474 грн щомісяця). 

Після набуття 30 років страхового стажу, ваша мама може звернутись за призначенням пенсії. 

Важливо:

Якщо особі в 2023 році виповнилося 60 років, а 30 років страхового стажу вона набуде пізніше (в 2024, 2025 році), то за призначенням пенсії вона має право звернутися з моменту набуття вищезазначеного розміру страхового стажу, оскільки тривалість необхідного страхового стажу визначається на час досягнення пенсійного віку (абзац 2 частини 4 статті 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”).


МИ ПРИДБАЛИ МОТОЦИКЛ ВАРТІСТЮ 21000 ГРН.

ЧИ ПОЗНАЧИТЬСЯ ЦЕ ПРИДБАННЯ НА ПРИЗНАЧЕННІ СУБСИДІЇ?

Не позначиться.

Мотоцикли, вартість яких на дату набуття права власності не перевищує чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, з якого призначається субсидія (у 2023 році це 26 800 грн), не належать до переліку транспортних засобів, наявність яких може спричинити відмову в призначенні субсидії (пункт 14 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 848).


ЯК ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ПРИЗНАЧЕННЯ ПІЛЬГИ З ОПЛАТИ

ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ ОНЛАЙН?

Подати документи на оформлення пільги можна online  через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. 

Пропонуємо покроковий алгоритм дій.

1. Перед тим, як приступити до подання заяви, готуємо скановані копії необхідних документів, зроблені з оригіналів.

2. Заходимо на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) та авторизуємось за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

3. В особистому кабінеті на панелі зліва в розділі “Комунікації з ПФУ“ обираємо опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу“.

4. Надаємо згоду на дистанційне інформування та натискаємо кнопку “Продовжити”.

5. У спливаючому вікні “Заяви на житлову субсидію чи пільгу” обираємо саме той розділ, який потрібний для призначення пільги. Якщо дані про пільговика не внесено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, що мають на пільги, то обираємо опцію “Заява про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги“.

Якщо ж інформація про пільговика вже наявна в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, що мають право на пільги (Реєстр), заходимо в розділ “Заява про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу” (п. 10 цієї Інструкції).

6. Зайшовши в розділ “Заява про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають на пільги“, заповнюємо електронну форму: вказуємо персональні та адресні дані, інформацію про місце фактичного проживання та реєстрації пільговика, вносимо дані документів, що надають право на пільги. 

7. Додаємо до заяви підготовлені скан-копії документів.

8. Надаємо згоду на передачу та обробку персональних даних та натискаємо кнопку “Сформувати заяву“, розміщену в кінці онлайн-форми.

9. Перевіряємо дані сформованої заяви та надсилаємо до Пенсійного фонду України.

10. Зайшовши в розділ “Заява про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу”, крім загальних даних про заявника, зазначаємо реквізити документа, що посвідчує особу, вносимо адресні дані та вказуємо інформацію про пільги (категорію пільговика, вид призначення, бажану дату призначення пільги), а також дані щодо виплати пільги (пошта чи банк).

11. Додаємо відомості про житлово-комунальні послуги, дані про домогосподарство, членів домогосподарства (учасників звернення), інформацію про доходи-витрати членів домогосподарства.

 

12. Надалі повторюємо всі дії, як і при подачі заяви про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (з п. 8 цієї Інструкції): надаємо згоду на передачу та обробку персональних даних, натиснувши кнопку “Сформувати заяву”, перевіряємо правильність заповнення сформованого документа та надсилаємо заяву до Фонду.

 

Довідково

Через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України також можна подати такі документи щодо пільг:

  • заяву на перерахунок раніше призначеної пільги;
  • заяву на зміну способу виплати пільги (з пошти на банк чи навпаки);
  • заяву про припинення виплати пільги.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора